ESCOLA DE PARES I MARES

Hi ha una dita que diu “Només els nens i els bojos diuen la veritat“; els infants arriben aquest món en estat pur, són éssers autèntics i connectats a la seva essència.

Ells busquen en els adults rebre el mateix: autenticitat i poder connectar amb els adults a través de l’essència. Els infants reclamen a crits que els adults abandonin les disfresses. Busquen adults capaços de connectar amb el cor, i moltes vegades es troben amb adults incapaços de treure els obstacles afectius que els estan impedint relacionar-se amb l’ànima al descobert.

Per a construir vincles afectius i de respecte de cadascú cal un procés de transformació personal i dedicació.

A qui va dirigit:

A pares, mares, tutors i tutores legals, i a totes aquelles persones que tinguin inquietuds en el món educatiu.

CONTINGUT SESSIONS
El contingut de les sessions s’agrupen en els 5 conceptes explicats a continuació:

Identificació de les àrees de millora i fortaleses de l’adult per tal de descobrir la millor versió d’ell mateix per tal de posar-la al servei d’un mateix i dels altres.

Prendre consciència de la pròpia història familiar per tal de realitzar una transformació personal, i aconseguir pau i benestar interior alhora que es millora les relacions amb les persones del nostre entorn.

Com es construeix la identitat de cadascú.

La Comunicació No violenta. Comunicació verbal i no verbal. L’Escolta.

Identificació de les principals barreres en comunicació.

Formulació de preguntes.

Com parlar de temes difícils.

Com donar les gràcies.

Com expressar les nostres necessitats.

Identificació i comprensió de les pròpies emocions per tal de saber gestionar-les davant situacions de dificultat.

Tècniques i exercicis de relaxació per assolir una atenció plena.

Recursos per crear un clima de confiança en les llars i les escoles.

Com potenciar la creativitat i fer créixer l’autoestima, resiliència i l’autonomia.

Identificació de què són els valors i que ens aporten a la vida personal i familiar.

Selecció dels valors del moment present, tan individuals com els de la nostra família.

Diferències entre educar des de la igualtat, equitat o unicitat.

Definició de límits. Identificació de les limitacions de l’adult.

Com establir normes per a una bona convivència a les llars i les escoles.

Com acompanyar els infants en les seves responsabilitats.

Estratègies per a gestionar i resoldre els conflictes de manera pacífica.

Objectius:

– Identificar les eines que poden ajudar a l’adult perquè es converteixi en la seva millor versió com a educador, i pugui actuar amb més afectivitat i efectivitat.
– Seleccionar i identificar els valors i principis de la persona educadora.
– Distingir habilitats i competències comunicatives i socioemocionals individuals del moment present, potenciar-les per tal de crear una vinculació justa i equilibrada amb l’infant.

Metodologia:

Les sessions es desenvoluparan de forma activa i pràctica, vivencial i participativa. Es treballa des de la metodologia del Coaching i el model d’Ecologia Emocional. Utilitzant com a recurs educatiu: el joc, els contes, les metàfores, música, pel·lícules així com tècniques corporals de moviment per tal d’aconseguir els objectius marcats en la jornada.

El preu dels tallers per a les famílies es calcularà segons necessitat de l’escola o AFA.

Més informació http://escolapim.blogspot.com/