Com escollir un Coach per a tu o per la teva empresa

Article publicat al diari “3 de vuit” data 23 abril 2013

Degut al creixement recent de la professió aquesta paraula s’ha utilitzat i s’utilitza moltes vegades com a argument de venda, això fa que juntament amb la no regulació d’aquest sector per part d’ organismes oficials és faci  difícil en aquests moments escollir un Coach.

En el mercat podem trobar excel·lents professionals del sector així com també persones disposades a “viure del cuento”.

Un dels errors més habituals és el de confondre un Coach amb un psicòleg, amb un assessor o un consultor.

Per tant, com podem saber qui és un professional d’aquest sector?

Primer de tot és necessari saber que és el Coaching. El Coaching és una rel·lació professional continuada, que ajuda a obtenir resultats extraordinaris a la vida personal o  professional. La durada d’un procés de Coaching  dependrà de cada client, però aprox. són d’ unes vuit sessions. Les sessions són de 1h30 espaiades en unes 3 i 4 setmanes. En les sessions el Coach planteja preguntes, fa de catalitzador considerant que cada persona té els recursos necessaris per aconseguir els reptes que es planteja.

La metodologia del Coaching és única, vivencial, transformadora i és pot utilitzar en qualsevol àmbit. Degut als seus orígens ha estat utilitzada en l’àmbit empresarial, però cada dia hi ha més coaches que volem treballar en l’àmbit educatiu i familiar.

El paper del Coach no és la d’entrenar, o ensenyar a fer accions diferents, o la de donar consells, sinó la missió del Coach és la d’acompanyar al client per a que ell aprengui per si mateix, la de ajudar-lo a què trobi el seu potencial, les seves habilitats, les respostes que ell necessita per aconseguir els seus objectius.

El Coach crearà un ambient de confiança i confidencialitat per tal de poder enmillarar al client, i posar sobre la taula durant el procés les àrees de millora.

El Coaches que tenim la acreditació de la ICF (International Coaches Federation) garantim la pràctica de la metodologia del Coaching. ICF és l’ associació més gran de Coaches del mon, i disposa d’un Codi Deontològic en el que s’especifiquen les normes, competències i habilitats que ha de disposar un Coach, així com també garanteix que el Coach ha realitzat un procés de transformació personal.

Recentment el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya ha reconegut el programa de  la ICF com a formació acreditada en Coaching, per tal de diferenciar-se d’ aquells programes de Coaching de cap de setmana.